Evenemang

Äntligen blir det stand up på Biljardkompaniet igen

Antligen

februari 7th, 2016

0 Comments

Kulturföreningen Äntligen bjuder in till klubbens nionde säsong med en ny, imponerande line up.

Först ut, den 2 mars, är radiokomikern och P3-profilen Josefin Johansson, som besökte klubben senast på klubbens absolut första kväll i maj 2013. Med sig har hon bland annat den tragikomiska vissångaren Ola Aurell.

Vårens andra kväll, den 6 april, bjuder på, vad arrangören och klubbdrivaren Hampus Algotsson kallar, ”kanske det största namnet vi haft hos oss hittills”. Han syftar då på den nyzeelandssvenska komikern Al Pitcher, som tidigare uppträtt på både Konserthuset och Teatern.

Vårens tredje och näst sista kväll, den 4 maj, får klubben besök av den återkommande favoriten Simon Svensson, känd från bland annat Pang Prego och Tankesmedjan i P3 och sin podcast Della Sport, som han har tillsammans med Jonatan Unge och K. Svensson.

Säsongen avslutas sedan med att klubben för första gången bjuder på en inköpt föreställning. Det rör sig om vårens sista turnéstopp för komikern Isak Jansson nu soloshow Isak Jansson löser alla världens problem (på 60 minuter). En delvis improviserad stand up-föreställning.

Josefin Johansson
Ola Aurell
Marcus Bengtsson
Filip Andersson

Al Pitcher
Carl Stanley
Anna Hultman
Nathalie Cécile

4 maj
Simon Svensson
Evelyn Mok
Marcus Berggren
Vilska Lindgren

1 juni
Isak Jansson löser alla väldens problem (på 60 minuter)
Dessutom: Therese Sandin och Mats Olausson

Entré: 80 kr (medlem/student: 60 kr)
Förköp på tickster.se, Turistbyrån Kristianstad och Direkten ombud

Välkommen till en ny säsong!

Det går inte att kommentera detta inlägg.