Py Bäckman & Janne Bark

Py Bäckman & Janne Bark

• Insläpp:2000 – 2200

Projektet Py&Bark blev en uppskattad konstellation som ledde till ett gemensamt album, som uppskattats bland många fans!

Py Bäckman:
En av Sveriges största textförfattare och låtskrivare med ett stort antal hits som ”Stad i Ljus”,”Jag Lever” och många fler! Inom filmmusik-genren skrev hon texten till låten ”Gabriellas sång” i filmen ”Så som i himlen”, som blev översatt i 54 länder och blev en stor framgång. Hon har även låtar med i Psalmboken så som ”Lilla liv”
Py har turnerat runt i dom flesta kyrkor i Sverige och medverkat i ”Woodstock”-turnén, med stor succé. Py kommer även ut med ett nytt album våren 2022!

Janne Bark:
Janne är mest känd som Ulf Lundells gitarrist, högra hand och sidekick sedan 40 år tillbaka. Men Janne har många strängar på sin lyra. Han är en tredjedel av trion Triad – kända med låten ”Tänd ett Ljus” som är en av våra största jullåtar. Janne har turnerat flitigt sedan 1978 med artister som Mikael Rickfors, Sanne Salmonsen och Niklas Strömstedt med fler. Han har spelat på stora scener som Roskilde, Globen arena och Cirkus på Djurgården. Han har kunnat ses i stora musikprogram som Skavlan och klassiska Måndagsbörsen. Janne har också skrivit egen musik som han själv producerat och gett ut flera album.

TIDER & BILJETTER
Samtliga biljetter till personer i ett sällskap som vill sitta tillsammans vid ett bord måste köpas vi ett och samma tillfälle. Bordsbokning sker till: boka@biljardkompaniet.se

Förköp: 350 kr (Medlem/student 325 kr) via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop city Kristianstad och Direkten ombud.

Åldersgräns: 18år

Biljardkompaniets meny finns på: www.facebook.com/biljardkompaniet

Mer om biljetter och tillgänglighet hittar du här: http://kulturforeningenantligen.se/biljetter/

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Amplifi, Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.