NEMIS: Blackened Blood / Caregah / BECKMÖRKT

NEMIS: Blackened Blood / Caregah / BECKMÖRKT

Woho, äntligen är det dags för Nemis! Vi gästas av Blackened Blood, Caregah och BECKMÖRKT. Ta på er snabba skorna och kom i tid – fri entré!

BLACKENED BLOOD
Kristianstadbandet Blackened Blood har sedan 2016 levererat Heavy Metal, med många tunga och melodiska influenser som går från ett aggressivt mangel till tekniska och stilöverskridande finesser. Blackened Blood bjuder på en minnesvärd liveshow packad med känslor, adrenalin och passion. 2021 släpptes det första studioalbumet ”Black Dawn Rising” och sedan dess har fina recensioner haglat över bandet från lyssnare runt hela världen. Blackened Blood har fått ett ökänt rykte för att alltid leverera fantastiska liveframträdande, fyllt med passion och energi.

CAREGAH
Caregah är ett tungt groove metal-band från Blekinge. Musiken är en blandning av hårdrock, groove-metal och doom metal. Musiken har en otroligt hög kvalitet och deras fartfyllda scennärvaro fängslar publiken vid varje framträdande. I höstas släpptes det mycket efterlängtade albumet ”OSMIUM”, som fick en överväldigande positiv respons. (Dessutom spelade de på vår insamlingskonsert för Maskrosbarn och gjorde dunder-succé!)
Om du gillar band som Down, Pantera, Black Label Society, Testament och Sepultura, då kommer du att älska Caregah.
Gör er redo för en virvelvind av högenergiskt framträdande som kommer göra att du får ont i nacken av all headbanging!

BECKMÖRKT
Bred punk på smal östgötska med inslag av smal punk på bred skånska.
BECKMÖRKT har sen starten 2016 släppt ”Den Sista” 2018, ”BCKMRKT” 2020 och ”Övertramp” 2022. Nu till senvåren/sommaren 2024 släpps en ny LP på Sockiplast Records.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.