Äntligen Roligt – Stand up med bland andra Ola Söderholm

Kulturföreningen Äntligen presenterar stolt
ÄNTLIGEN ROLIGT
Stand up-kväll

Kvällens tema: Personer som arbetat i redaktionen bakom Robins i SVT och Ola.

Med bland andra:
Ola Söderholm
Han gick på journalistutbildningen, men skolade 2005 om och började med stand up och är nu en prisbelönad komiker med rötterna i Falun. Han har synts i bland annat Roast på Berns (Kanal 5) och Elfte Timmen (SVT) och hörts i bland annat Tankesmedjan i P3, P3 Opium och Humorhimlen (P3). (smakprov)

Johannes Finnlaugsson
Han är en skämtskrivare av rang som bland annat jobbat bakom kulisserna på Robins (SVT) och Grillad (SVT). Just nu är han aktuell i Tankesmedjan i P3. Dessutom står han bakom podcasten Palmemordspodden och var med och startade stand up-klubben Viva comedy i Lund. (smakprov)

Petrina Karlsson
Med rötterna i Degeberga kan hon vara en av Kristianstads mest lovade komiker. Hon står upp på många klubbar runt om i Sverige (och Danmark). Har arbetat som skämtskrivare på Robins i SVT där hon även gjorde sin TV-debut under våren. (smakprov)

Ludvig Samuelsson
Under Lunds humorfestival 2012 gjorde han soloföreställningen Här kommer lilla Ludde – Ho Ho Yeah Yeah. Sedan dess har han bland annat arbetat i redaktionen bakom Robins (SVT) och på Lunds studentradio. (smakprov)

Konferencier: Hampus Algotsson

Inträde: 100 kr. Förköp här eller på Biljardkompaniet.
Fri entré på Biljardkompaniet efter evenemangets slut (ca. 21.00).
Leg 18 år