Standup: Äntligen Roligt goes Pride

Standup: Äntligen Roligt goes Pride

Under Kristianstads första pridefestival bjuder Kulturföreningen Äntligen in till en stand up-kväll under regnbågsflagg. Det blir stand up comedy med pride-tema med komikerna Pelle Helgesson och Pernilla Hammargren

PERNILLA HAMMARGREN
Pernilla liknar inte många andra komiker. Hon har ett unikt sätt på scen som, i kombination med hennes fantastiska förmåga att skriva humor, gör henne till en underbart rolig komiker. Pernilla är dessutom en av personerna bakom den prisbelönta, feministiska stand up-klubben Stand up yours i Stockholm.

FELICIA TOMALA
Felicia är ett bejublad och hyllad komiker på frammarsch. Med energi och glädje har hon gjort mängder av uppskattade framträdande på såväl Äntligen Roligt som andra scener i Sverige och USA under de senaste åren.

Dessutom: Vilska Lindgren och gästkonferencier Nathalie Cécile

Insläpp 19:00
Showstart 20:00
Entré: 80 kr Medlem/RFSL/Student: 60 kr
Förköp: 80kr + avgift på www.tickster.se, Tourist Center Kristianstad och Direkten ombud.

Äta innan showen? Boka bord på 044-200075, meny finns påwww.biljardkompaniet.se eller www.facebook.com/biljardkompaniet