Event

• Adress:Kristianstad
  • Lokal:Biljardkompaniet
  • Insläpp:1900 – 2200

Två Kristianstadsfavoriter har kommit hem och alla är inbjudna!

HANNAH ALDRIDGE
Hannah Aldridge från Alabama började sin Europakarriär i Kristianstad för några år sedan. Efter det fick hon fler gig och plockades upp av bokningsbolaget Rootsy för att bli en av de stora inom americana i Europa.
Country-noir kan man kalla hennes musikstil om man ska försöka specificera bättre än americana. Det är mörka historier berättade på ett personligt sätt i kombination med snygga melodier. Detta lägger grunden till hennes fantastiska låtkatalog som t.ex. senaste skivan Goldrush vilken är en fullständig explosion med hitvänlig countryrock.
Utstrålning, låtar och attityd är de tre ord som beskriver Hannah bäst.

CAJSA BÖKMAN
Singer/songwritern Cajsa Bökman är tillbaka i Kristianstad för att tillsammans med pianisten och sångerska Jasmine Skoog bjuda på ett gäng egenskrivna låtar.
Musiken är av singer/songwriter genre med mycket fokus på texter, känsla och ärlighet.
Duon har under snart tre års tid spelat tillsammans och går då under namnet Cajsa-Jasmine musik, oftast spelar dom covers på olika tillställningar men dom spelar även Cajsas låtar med gitarr, piano och stämsång.

TIDER / BILJETTER
Insläpp: 19:00
Showstart ca: 20:00
Förköp: 185 kr (Medlem/student 150 kr) via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop City och Direkten ombud.
Dörren: 250 kr (Medlem/student: 200 kr) Obs, endast om ej slutsålt.
Åldersgräns: 18år.

Mer om biljetter och tillgänglighet hittar du här:

Äta innan showen? Boka bord på 044-200075, meny finns på http://kristianstad.kyparn.se/biljardkompaniet eller www.facebook.com/biljardkompaniet

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Kompakt Disk, Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstad kommun.

Evenemanget på Facebook: