Ward Hayden & The Outliers (US)

Ward Hayden & The Outliers (US)

• Insläpp:2000 – 2200

Oemotståndliga Ward Hayden & The Outliers (tidigare Girls Guns & Glory) kommer äntligen tillbaka till Sverige!

Tänka att det hunnit gÃ¥ fyra lÃ¥nga Ã¥r sedan de var här senast. Med sin bitterljuva hybrid av traditionell country, klassisk rock ’n’ roll och nutida Americana har de blivit publikfavoriter i Skandinavien. I samband med turnén släpps även Ward Hayden & The Outliers nya album. En platta där Hayden tagit ett stort kliv framÃ¥t som lÃ¥tskrivare och där bandet vidgat sin musikaliska palett ytterligare. De medryckande upptempo-lÃ¥tarna vi vant oss vid kompletteras nu med nÃ¥gra storslagna ballader som tydligt visar att Ward Hayden & The Outliers vuxit till sig utan att förlora sin spontana charm.

Ward Hayden & The Outlier har lika enkelt som genialt musikkoncept. Ta tidig rock ’n’ roll, country, rÃ¥ blues plus annan amerikansk rotmusik som du älskar, processa och gör musiken till din egen och ge dig ut pÃ¥ vägarna och spela, spela, spela…Det är precis det Ward Hayden & The Outlier har gjort det senaste decenniet. Till en början pÃ¥ smÃ¥ honky tonk-barer hemma i Boston, sedan pÃ¥ lika smÃ¥ barer över hela USA. Men efterhand som den otroligt lojala publiken vuxit har spelställena blivit större och större och pÃ¥ senare Ã¥r har bandet även fÃ¥tt välförtjänta hyllningar i pressen.

Istället för förband har vi lyckats övertala Ward Hayden och hans band (det krävdes inte mycket övertalning) att de kör två set hos oss den 30 mars.
Hemma i USA är Ward Hayden & The Outliers kända för sina uppskattade tributekonserter och tolkningar av Hank Williams. Och detta vill vi ju inte missa!
Men var inte oroliga – de kör självklart sina egna låtar och eget material precis som planerat! En garanterat fantastisk kväll!

TIDER & BILJETTER
Insläpp från: 18:00
Förköp: 245 kr (Medlem/student 225 kr) via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop City och Direkten ombud.
Åldersgräns: 18år

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Kompakt Disk. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.