Sven-Göran Eriksson & Johan Plate – I ett samtal om karriären, ledarskap, framgÃ¥ng och motgÃ¥ngar
2023

• Lokal:Kristianstad Teater
  • Insläpp:1900 – 2100
  • Inställt

Sven-Göran Eriksson är en av världens främsta fotbollstränare genom tiderna, hans karriär är med svenska mått mätt fullständigt osannolik. Han har uppnått fantastiska framgångar som klubbtränare i sju olika länder i lag som IFK Göteborg, Benfica, Roma, Fiorentina, Sampdoria, Lazio, Manchester City och Leicester City.
Han har också varit förbundskapten för fyra nationer däribland England och Mexico, samt deltagit i tre VM-turneringar 2002, 2006 och 2010. Sven-Göran har upplevt det mesta som ledare, ligavinster, UEFA-cupvinster, Cupvinnarcupvinster. Succéer har varvats med perioder av motgångar där hans ledarskap och synen på hur man bygger lag satts på prov.

Johan Plate är idrottslärare och mental coach. I den egenskapen har han på nära håll studerat hur framgångsrika prestationsmiljöer skapas och vidmakthålls. Johan har skrivit tretton böcker på temat prestationens psykologi och driver idag ett företag tillsammans med Thomas Fogdö som med hjälp av tillämpad idrottspsykologi hjälper högpresterare, individer och lag, att må bra och prestera väl.

TIDER & BILJETTER
Insläpp: 18:00.
Showstart: 19:00.
Förköp: 495 kr (ink. moms) via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop City och Direkten ombud.

Ett arrangemang av Kreativa Möten i samarbete med Kulturföreningen Äntligen.