NEMIS: Farsot / Waterhill / PSYC 6

NEMIS: Farsot / Waterhill / PSYC 6

Det har blivit dags för den andra Nemis-kvällen på Biljardkompaniet. Vi gästas av Farsot, Waterhill och PSYC 6. Gör er redo för att headbanga och kom i tid – fri entré! ?

Farsot [Kristianstad]
Behöver du skölja ur öronen frÃ¥n radio-pop och R’n’B. DÃ¥ är Farsot boten! Spark-i-arslet rock ´n roll frÃ¥n yttre rymden! Farsot har röjt i Kristianstad sedan 2012 men under olika namn. Nu har de unga gubbarna landat i rockens förlovade land av pentaskalor och power chords.

Waterhill [Kristianstad]
Rockbandet Waterhill bildades hösten 2018 av Fredrik, Richard samt Jonny. Bandet har sina rötter i nordöstra Skåne.
Waterhill skriver och producerar sin musik som är inspirerad av 70 och 80-talet med en modernare touch på soundet. Med sitt egna sound och inlevelse har bandet hittat en bred publik som växer i antalet. Det är på scenen och mötet med publiken som inspirerar och ger energi till musiken.
Bandet har bl.a. spelat på Time To Rock festivalen, Torsjö Live samt Kristianstad Rockfest.

PSYC 6 [Karlskrona]
Var beredda på tung musik med melodiska inslag, sång med allt från renaste clean till djupaste grown och gällaste screams. PSYC 6 är ett Karlskronabaserat band som spelar melodisk groove metal.
Bandet fokuserar lika mycket på det estetiska som de gör på musiken. Musiken handlar om den mänskliga psykiska hälsan, hemskheter och allt runtomkring som kan påverka oss både negativet och positivt.
De ger alltid 100% på scen oavsett storleken på publiken och garanterar en liveupplevelse utöver det vanliga. Detta är bara början, de drar fram som ett skenande lok och inget kan stoppa dom.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.