NEMIS: Diztörtion  / Shiverpush / Trollfnask

NEMIS: Diztörtion / Shiverpush / Trollfnask

• Show:2100 – 0200
  • Fri entré

Woho, det har blivit dags för Nemis igen! Denna gÃ¥ngen är det Diztörtion, Shiverpush och Trollfnask som välter scenen! Fri entré, sÃ¥ ni vet vad som gäller – snabba skorna och kom i tid!

DIZTÖRTION
För bara några veckor sedan öppnade de årets upplaga av Kristianstad Rockfest. Sedan dess har vi bara velat ha mer!
När världen var under lockdown 2020 så uppkom idén om att skapa magi. Ett gäng killar ville starta ett band med rötter från 80-talets feta riff, där AC/DC möter Metallica, en mix av allt det där fantastiska som vi vuxit upp med. Resultatet stavas Diztörtion. Nu står vi här ett par år senare och snart är de redo att släppa sitt andra album. Vi är redo, är ni?

SHIVERPUSH
Heavythrash och fullt ös som alla kan lyssna på och känna igen sig i!
Bandet bildades 2022, och de har definitivt inte legat på latsidan! Sedan dess har de skrivit massor eget material, som de håller på att spela in och planerar att släppa i egen regi. Flera släpp är planerade under 2024 – så spänn fast er, för nu åker vi!

TROLLFNASK
En hÃ¥rdrockstrio frÃ¥n Karlshamn som spelar vad som kanske bäst beskrivs som en form av ”Alternative heavy metal” pÃ¥ svenska. De har varit i farten ända sedan 2012 med lÃ¥tar som ”Tiden flödar”, ”Robotar tar över”, ”Sockerpappa” och ”Min Grävmaskin”.
Det är tungt, det är lugnt, det är melodiskt, det är melankoliskt, det är elakt, det är glatt, det är tänkvärt, det är knas. Det är Trollfnask.
Bandet består av: Kristofer Stjernquist, Eddie Juneskär och Martin Fairbanks.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob (om det har blivit istid ute): 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.