NEMIS: Conquer Red / Guerrilla Slam / ASHES OF SOULS

NEMIS: Conquer Red / Guerrilla Slam / ASHES OF SOULS

• Insläpp:2100 – 0200

Det har blivit dags för den första Nemis-kvällen på Biljardkompaniet. Vi gästas av Conquer Red, Guerrilla Slam och ASHES OF SOULS. Ta på er snabba skorna och kom i tid – fri entré!

Conquer Red [Olofström]
Conquer Red är ett metalcore-band från södra Sverige som blandar influenser från hela spektrumet av tung musik med häftiga riff, skyhöga melodier och explosiva rytmsektioner. Med rå attityd levererar de ett ljud som känns bekant men ändå unikt.

Det tidiga släppet 2021, ’Abandoned’, som skrevs och spelades in bara mÃ¥nader efter bandets start fÃ¥ngade den glödande passionen hos ett nytt band samtidigt som det etablerade Conquer Red som ett namn att hÃ¥lla utkik efter. Med siktet inställt pÃ¥ framtiden och en växande fanskara är Conquer Red nu redo att ta scenen med storm.

Guerrilla Slam [Kristianstad]
Guerrilla Slam är en band från Kristianstad som består av Fabian(sång/bas), Alexander(trummor),
Anton(gitarr) och Vide(gitarr/sång).
Vi har spelat tillsammans i 5 år och inspireras av band såsom Rage Against the Machine, Periphery
och Architects för att nämna några.
VÃ¥rt motto är: ”Tungt ska det va, snabbt ska det gÃ¥ och svettig ska man bli. Breakdowns och äckliga riff i konstant harmoni.”

ASHES OF SOULS [Kristianstad]
Är ett band som spelar hårdrock av det tyngre gardet.
Bandet består av Magnus på gitarr, Henrik på gitarr, Dennis på elbas och den nya medlemmen Linda på trummor och sång.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.