Heretic Legion + Torn Visions + Writing The Future
Dec

Heretic Legion + Torn Visions + Writing The Future

• Insläpp:2100 – 0200

Obligatorisk närvaro när Heretic Legion, Torn Visions och Writing The Future gästar oss!?

HERETIC LEGION
Heretic Legion är ett death-metal band från Kristianstad. En käftsmäll i sonisk form!
Musiken kombinerar den gamla skolans svenska death-metal med ett modernt sound. Med tunga medryckande refränger, skoningslöst tempo och ett stadigt gungande groove lämnar dem få oberörda! Heretic Legion inspireras av band som Bloodbath, Hypocrisy, Vomitory, Fit For An Autopsy, Facebreaker.
Bandet grundades 2012 och består av Daniel Klinteberg, Linus Fredriksson, Rasmus Karlsson och Benjamin Hjort Andersson.
Den 22e Juli 2022 släpptes deras senaste album ’Torment’. Bandet har vid olika tillfällen spelat med band som Misery Index, Jucifer, Through The Noice, Wayward Dawn och Heretics.

TORN VISIONS
Torn visions är en metalcore grupp grundat i Malmö av gitarristen Dragan.
Musiken kan bäst beskrivas som en blandning av tidig metalcore med inslag av modern metal och soundet påminner om band som The Unguided och Motionless in White.
Live kan man förvänta sig mycket energi som matchar musiken.
Under åren så har Torn Visions även haft samarbete med namn som Martin Westerstrand (Lillasyster/LOK) och Marcus Rosell (Dead by April) och 2019 släpptes albumet “New Beginning” följt av 2 singlar.

WRITING THE FUTURE
Med miljontals av Streams på Spotify och Youtube är Writing The Future ett av Sveriges mest lovande metalcore band! Dessutom högaktuella med ett helt nytt album 2023 – Caught between Heaven and Hell. Writing The Future bjuder alltid på en liveshow utöver det vanliga och ni blir garanterade inte besvikna.

TIDER & INFO
Fri entré
Åldersgräns: 18år

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Amplifi. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.