Erik Lazaroff & Hökarna + Capricorn

Erik Lazaroff & Hökarna + Capricorn

• Insläpp:2200 – 0200
  • Fri entré

Capricorn och Erik Lazaroff & Hökarna gör gemensam spelning och bjuder in till en kväll i rockmusikens tecken på Biljardkompaniet!

Capricorn från Uddevalla har gjort två album, varav det senaste ”For The Restless” släpptes i mars 2022 av Wild Kingdom Records. En platta som bjuder lyssnaren på 10 spår av action-laddad rock’n’roll med influenser från Detroit, New Jersey, Muscle Shoals, Tom Petty, Jackson Browne, Bob Seger, Southside Johnny and the Asbury Dukes. Och kanske lite från ”Rock på svenska”.
Bandet grundades 2015 av Kristoffer Ekberg (sång och gitarr) som nominerades till ”Stämskruven”, ett pris som delas ut till minne av Robert ”Strängen” Dahlqvist. Förutom Kristoffer består bandet av Pontus Blom på bas, Peter Söderberg på gitarr och Tomas Eriksson (Imperial State Electric / Captain Murphy) på trummor.

Erik Lazaroff & Hökarna släppte sitt debutalbum ”Under Hökens Vingar” hösten 2019 på Lightning Records. En rockplatta med ljudbilden rotad i 70-talet där de flesta av rockens klassiska dinosaurier finns som influens, men där de svenska texterna ger ett intimare och mer direkt tilltal. Förutom låtar från nämnda album kommer även nya låtar spelas, så var på plats för att vara först med att höra dem!
Bandet består av Erik Lazaroff på sång och gitarr, Carl Greder på bas, Axel Aronsson på trummor och Aston Farnell på gitarr.

Den 13 maj ses vi på Biljardkompaniet för en spelning utan dess like. Kom i tid – fri entré!

TIDER & INFO
Fri entré
Åldersgräns: 18år

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Amplifi. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.