Äntligen Drive in konsert: Bror Gunnar Jansson

Äntligen Drive in konsert: Bror Gunnar Jansson

• Lokal:Christianstads Motorbåtsklubb
  • Insläpp:1900 – 2200

Välkommen till sommarens corona-säkra evenemangsserie ”Äntligen Drive in” där publiken deltar sittandes i sina fordon utomhus och ljudet tas emot via bilens radiomottagare.

2019 var året då Bror Gunnar Jansson slutligen slog igenom här hemma i Sverige. I alla fall enligt Gaffas läsare som röstade fram honom som vinnare av Gaffa-priset i just kategorin ”Årets Genombrott”. Under förra året medverkade han i SVT vid inte mindre än fyra tillfällen (På Spåret, Babel, Kulturnyheterna och Augustifamiljen live). Han släppte också ett album som till stora delar hämtat inspiration från svenska brottsfall, och som blev fjärde bäst säljande vinylen i Sverige när den släpptes. Han turnerade intensivt och gjorde över 90 konserter runt om i världen. Även under 2020 händer det spännande saker kring Bror Gunnar Jansson, bland annat släpptes en ny version av ”The Cotton-Eyed Joe” som singel i maj.

True crime i musikform. Det kan en kalla Bror Gunnar Janssons fjärde album ”They Found My Body In A Bag” som centrerar sig kring ett antal olika mordfall med svensk koppling. På så sätt skiljer det sig från hans tidigare album, på vilka han främst gjort låtar utifrån påhittade historier och karaktärer placerade i ett parallellt universum. Även musikaliskt har den nya skivan till viss del ett nytt sound, då han tagit ett steg längre in i grunge och rock’n’roll-doftande mark medan han hållit kvar andra foten i blues och folk-myllan.

TIDER / BILJETTER
Inkörning från: 19:00 – kom i tid!
Förköp: 250 kr per person och 50 kr per bil via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop city Kristianstad och Direkten ombud.

Med anledning av gällande restriktioner om maximalt 50 personer vilket gäller trots att vi sitter avskilt i bilar måste alla i bilen ha varsin biljett. Biljetter säljs endast i paket för en bil inklusive en till fem personer. Tänk på att vi endast släpper in sällskap i bil och inte till fots!

Mer information och FAQ hittar du här:

Kom ihåg!
* Stanna hemma om du är sjuk.
* Tvätta händerna.
* Nys och hosta i armvecket.
* Håll avstånd och ta personligt ansvar.

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Christianstads Motorbåtsklubb, Studiefrämjandet Skåne och Blekinge samt Kristianstads kommun.