NEMIS: Shiverpush / Void Commander / Vesper

NEMIS: Shiverpush / Void Commander / Vesper

• Insläpp:2100 – 0200

Det har äntligen blivit dags för Nemis igen! Denna gången gästas vi av Shiverpush, Void Commander och Vesper. Ta på er snabba skorna och kom i tid – fri entré! ?

Shiverpush [Kristianstad]
Shiverpush kommer från Kristianstad och består av fem killar mellan åldrarna 30-60 och spelar gammal härlig thrash metal!
De har ett stort musikintresse och musik har alltid varit en stor del av deras liv, i flera olika band-konstellationer och musikgenres.
Bandet bildades 2022, och de har definitivt inte legat på latsidan! Sedan dess har de skrivit massor eget material, som de håller på att spela in och planerar att släppa i egen regi. Flera släpp är planerade under 2024 – så spänn fast er, för nu åker vi!
Bandet består av: Eric: Sång, Ralf: Trummor, Marcus: Lead gitarr, Patrik: Bas, Daniel: Kompgitarr.

Void Commander [Karlskrona]
Void Commander med transkvinnan Bobbie Lynn i fronten med sin tunga riff och vassa solon. Redo att göra världens rockscener mer jämlik och vara en ikon för varje individs värde! Det som definierar Void Commander är deras helt okontrollerade och energiska scennärvaro. Deras metal-sound tar dig tillbaka till eran av hårdrockens glansdagar och gitarrsolon i sann Hendrix-anda. Med en touch av Blues, Folk och Country får de fram deras unika sound.
Void Commander består av Bobbie Lynn Karlsson (sång och gitarr), Lee Noose (Bas och sång) och Jimmy Jönsson (Trummor). De är alla födda och uppvuxna utanför Karlskrona.

Vesper [Osby]
Vesper är fyra hängivna grabbar från Osby, och deras passion är musik. Inspirerade av legendariska band som The Beatles, Pink Floyd och Dire Straits. Trots sin unga ålder har de ett moget och proffsigt sound och väldigt starka låtar!

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.