Farsot / The Twin Doors / Eyes Closed / Straysand Effect / Dimhall

Farsot / The Twin Doors / Eyes Closed / Straysand Effect / Dimhall

• Show:2000 – 0000
  • Fri entré

Årets röjigaste afton? En kväll – fem band. Om ni orkar stå upp efter denna kvällen har ni misslyckats!
P̴ scen: Straysand Effect, Dimhall, Farsot, The Twin Doors, Eyes Closed. Fri entr̩ Рs̴ kom i tid!

STRAYSAND EFFECT
Kommer frÃ¥n södra Sverige och ger en fräsch twist till rock ’n’ roll-genren. Bandet bildades sensommaren 2022 där de snabbt hittade sitt unika sound som kombinerar traditionella rockvibbar med moderna element. Kort efter bildandet sÃ¥ släpptes första singeln ”Like What I See”. I april 2024 gjorde de sin riktiga debut med släppet av ”FRAGMENTS” ett album som kapslar in bandets etos – hög energi, övertygande melodier och en sann känsla för rockmusik.

DIMHALL
Dimhall är ett Progressive Metal band baserat i Malmö. Genom att blanda genrer såsom Melodic Death Metal, Folk Metal och Power Metal, har de skapat sitt egna speciella sound. Med svepande melodier, massiv ljudbild och poetiska texter om världen tvistade ideal sticker Dimhall ut ur mängden.

FARSOT
Behöver du skölja ur öronen frÃ¥n radio-pop och R’n’B? DÃ¥ är Farsot boten! Spark-i-arslet rock ’n’ roll frÃ¥n yttre rymden, pÃ¥ ett hak nära dig!
Farsot har röjt i Kristianstad sedan 2012 men under olika namn. Nu har de unga gubbarna landat i rockens förlovade land av pentaskalor och power chords.

THE TWIN DOORS
The Twin Doors är ett rockband från Sverige med ett internationellt, dynamiskt sound som utforskar både nutida och historiska rockelement. Genom spridd bakgrund och ålder hos medlemmarna berikas bandets sound med många olika influenser. Detta får The Twin Doors musik att andas allt från klassisk rock till modern indie.
The Twin Doors bildades under tidigt 2021 av Jonas Brantryd, August Mårtensson och Fredrik Nilsson, som Influerade av flera genrers skapade ett sound som liknas vid band som: The Black Keys, Jack White och Arctic Monkeys. Bandet har genomgått flera förändringar sedan starten men har nu blivit komplett med August Mårtensson (sång), Jonas Brantryd (gitarr), Kiko Sjöberg (keys), John Conlon (bas) och Albin Samuelsson (trummor).

EYES CLOSED
Med rötter och inspiration från band som Blink-182, Neck Deep och Microwave kastar Eyes Closed in publiken i ungdomsrevolt och rivande pop-punk med en glasyr av en melankolisk och energirik ljudbild. Har du kvar brustna delar av ditt svarta hjärta från din emo-fas? Eyes Closed är här för att plocka upp dem, måla dem med en fräsch lack och bjuda upp till dans.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Mer om tillgänglighet hittar du här: http://kulturforeningenantligen.se/biljetter/

Vill ni äta innan showen?
Bordsbokning sker till: boka@biljardkompaniet.se
Biljardkompaniets meny hittar du här: www.facebook.com/biljardkompaniet

Evenemanget på Facebook:

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.