NEMIS: Straysand Effect / Dum i huet / NO ONES

NEMIS: Straysand Effect / Dum i huet / NO ONES

• Show:2100 – 0200

Woho, det är Nemis-dags! Denna gången gästas vi av Straysand Effect, Dum i huet och NO ONES!
Fri entré, sÃ¥ ni vet vad som gäller – snabba skorna och kom i tid!

STRAYSAND EFFECT
Kommer frÃ¥n södra Sverige och ger en fräsch twist till rock ’n’ roll-genren. Bandet bildades sensommaren 2022 där de snabbt hittade sitt unika sound som kombinerar traditionella rockvibbar med moderna element. Kort efter bildandet sÃ¥ släpptes första singeln ”Like What I See”. I april 2024 gjorde de sin riktiga debut med släppet av ”FRAGMENTS” ett album som kapslar in bandets etos – hög energi, övertygande melodier och en sann känsla för rockmusik. Macke Barahona (sÃ¥ng), Ezzy Isaxon (gitarr) och Tristan Wesséus (trummor)

DUM I HUET
Skånsk idiotpop från Småland. Ett seglivat Växjöband som är känt för sina vilda liveshower med lite hets, lite publikinteraktion och mycket hjärta.
”Man ska inte döma pÃ¥ förhand. Man ska heller inte fria pÃ¥ förhand. Men ett band som heter Dum I Huet kan väl ändÃ¥ inte vara annat än lysande? HÃ¥kan Persson har lämnat Kristianstad och flyttat till Växjö och hans band har bitvis en punkig energi, ibland en tyngd som inte ligger lÃ¥ngt efter Black Sabbath och detta blandas med rock´n´roll. Kal P Dal ler i sin himmel. Svensk musik tycks alltid lÃ¥ta bäst pÃ¥ skÃ¥nska och bra refränger lÃ¥ter bra oavsett sprÃ¥k. I en rättvis värld skulle Dum I Huet bli ett av Sverige största band.

NO ONES
Bildades redan 1987/88 och har spelat på ett flertal ställen genom åren. Spelar minst en gång om året på Holger Danske Bar i Helsingör och senast såg vi dom på LillaByfestivalen i Rinkaby.
1994 kom det kompletta albumet ”Welcome To NO ONES Land”. Sedan dess har det spelats in en hel del demos samt ”A Trip In Trance” 1997.

TIDER / INFO
Fri entré – kom i tid!
Garderob: 50 kr
Åldersgräns: 18 år

Nemis (New Music In Sweden) är Studiefrämjandets koncept för att främja ny svensk musik och ännu oetablerade artister.
Ett arrangemang av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Kulturföreningen Äntligen.