SUPPORT YOUR ARTIST 2020 ?

Antligen

april 7th, 2020

0 Comments

Kulturföreningen Äntligen behöver din hjälp! Livemusiken har tystnat för att rädda liv. Nu måste vi rädda musiken.
Support Your Artist 2020 samlar in pengar till hela musikbranschen! Stötta oss genom att köpa mersh. Klicka ALL ARTISTS när du handlar!
Här hittar du mer information: www.supportyourartist.se

Förbudet mot sammankomster över 50 personer är naturligtvis en katastrof för musikbranschen. Support Your Artist 2020 är ett samarbete mellan Only Live, branschorganisationen Svensk Live, de stora bokningsbolagen och biljettföretaget Nortic.
Support Your Artist 2020 är tänkt att stötta alla aktörer som är inblandade i den svenska livescenen. Musikfans kan köpa produkterna på Support Your Artists hemsida och överskottet delas sedan solidariskt mellan artisten och de olika aktörerna som är knutna till artisten. På det sättet får även arrangörer, bokningsbolag och leverantörer stöd.
Istället för att köpa biljetter till livespelningar kan musikfans stötta sina favoritartister och hela branschen genom att köpa speciellt framtagen merchandise. Köparen väljer vilken artist de vill supporta och överskottet fördelas sedan mellan aktörerna kopplade till den artisten. Svensk Live sprider kampanjen tillsammans med sina medlemmar och fördelar överskottet till arrangörer.
Fans kan alltså välja att rikta sitt stöd direkt till en artist och samtidigt stödja de andra aktörerna som gör livemusiken möjlig.

Det går inte att kommentera detta inlägg.