Äntligen Drive in konsert: Miriam Aïda

Äntligen Drive in konsert: Miriam Aïda

• Lokal:Christianstads Motorbåtsklubb
  • Insläpp:1900 – 2200

Välkommen till sommarens corona-säkra evenemangsserie ”Äntligen Drive in” där publiken deltar sittandes i sina fordon utomhus och ljudet tas emot via bilens radiomottagare.

Med influenser av afro-brasilianska rytmer, jazz, reggae och en dos svensk melankoli gör Miriam Aïda och hennes grupp låtar hämtade från olika eror i Bowies karriär (1969-2016).

”Det är David Bowies mod att utmana de sociala normerna, att gå utanför de givna ramarna, som inspirerar oss. Han uppmanar oss att inte kompromissa bort oss själva med ett budskap om att våga följa sitt hjärtas väg och stå för den man är. Med detta närmast hjärtat har vi utmanat oss att göra hans låtar till våra.”, säger Miriam Aïda om processen kring skivan.

Miriam har sina rötter i Sverige och Marocko och hon har alltid siktet på att skapa gemenskap med sin publik som sträcker sig förbi nationalitet, kultur, språk, färg, genus och religion. Vi har kunnat se henne i Allsång på Skansen (2006 & 2011), SVT ́s Luciafirandet, SVT´s program Sverige och Go’ kväll. Som krönikör (LIRA, Ystad Allehanda, P2 Jazzradion), programledare och producent för Sveriges Radio P2 LIVE är hon idag en intressant och rosad kulturprofil. 2017 fick hon hedersuppdraget att intervjua Polarpristagaren Wayne Shorter på PolarPrize/PolarTalks. Hennes tio soloalbum har alla rosats av kritikerkåren. Flera av dem har nominerats till både Grammis, Manifestpriset och på Folk- och Världsmusikgalan.

TIDER / BILJETTER / INFO
Inkörning från: 19:00 – kom i tid!
Förköp: 250 kr per person och 50 kr per bil via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop city Kristianstad och Direkten ombud.

Med anledning av gällande restriktioner om maximalt 50 personer vilket gäller trots att vi sitter avskilt i bilar måste alla i bilen ha varsin biljett. Biljetter säljs endast i paket för en bil inklusive en till fem personer. Tänk på att vi endast släpper in sällskap i bil och inte till fots!

Mer information och FAQ hittar du här:

Kom ihåg!
* Stanna hemma om du är sjuk.
* Tvätta händerna.
* Nys och hosta i armvecket.
* Håll avstånd och ta personligt ansvar.

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Christianstads Motorbåtsklubb, Studiefrämjandet Skåne och Blekinge samt Kristianstads kommun.