Evenemang

Vår nya evenemangsserie: ”Äntligen Drive in”

Antligen

maj 23rd, 2020

Kulturföreningen Äntligen fortsätter sprida kultur och liveupplevelser! ?

Vi har sedan 2007 spridit kultur runt om i Kristianstad och nordöstra Skåne genom att skapa och upprätthålla mötesplatser med fokus på dels mötet mellan artisten och publiken, men också på mötet mellan etablerade och oetablerade artister och kreatörer.

Under våren 2020 har alla våra evenemang flyttats fram eller ställts in och planerade evenemang har lagts på is på grund av rådande Covid 19-läget.

Men nu är längtan över, vi kommer att fortsätta sprida liveupplevelser även denna märkliga sommaren – fast på ett annorlunda och corona-säkert sätt. För nu behöver vi kulturen – mer än någonsin.

Låt oss presentera vår nya evenemangsserie: ”Äntligen Drive in” där publiken deltar sittandes i sina bilar utomhus och ljudet tas emot via bilens radiomottagare. Evenemangen som genomförs på söndagar under sommaren kommer vara unika i sin utformning och ytterst exklusiva på grund av rådande begränsningar. Det kommer bli liveupplevelser med allt från musik till standup.

Evenemangen genomförs i samarbete med Christianstad Motorbåtsklubb på deras parkeringsplats som är vackert beläget precis intill Helgeå och inte så långt ifrån föreningens egentliga ”hemmascen” på Biljardkompaniet.

Information om evenemangen, vilka artister som kommer och biljetter släpps inom kort, håll utkik!

Frågor och svar, samt viktig information om evenemangen, hittar ni här: http://kulturforeningenantligen.se/antligen-drive-in/

Det går inte att kommentera detta inlägg.