Information om Coronapandemin och Kulturföreningen Äntligens evenemang:

Antligen

maj 29th, 2020

I Sverige och resten av världen råder just nu en stor oro över Coronapandemin.

Regeringen har den 11 mars tagit beslut om ett förbud som begränsar antalet personer vid evenemang till 500 närvarande personer, detta inkluderar såväl publik, artister som personal. Förbudet gäller från den 12 mars tillsvidare och ska kontinuerligt omprövas. Även om vi tycker situationen är tråkig tar vi den på största allvar och gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg med att köpa biljetter till våra evenemang och besöka dem.

Vår huvudsakliga verksamhet består av evenemang som i dagsläget inte påverkas av förbudet (dvs. med färre än 500 personer närvarande). Vår ambition är att dessa kommer genomföras.

Gällande evenemang som kan komma att påverkas av förbudet och ligger i närtid, i detta fall Kim Wilde konserten, har vi valt att pausa biljettförsäljningen till dess att vi haft en dialog med aktuell samarbetspart och kan fatta ett beslut om evenemanget. Vi följer utvecklingen och kommer informera biljettköpare när mer information finns tillgänglig.

Regeringen tog den 27 mars beslut om att sammankomster med över 50 deltagare förbjuds från och med 29 mars för att minsta smittspridningen av coronaviruset. Vi kommer löpande att se över våra evenemang och kontakta berörda biljettköpare om eventuella förändringar. Information läggs även ut här på vår hemsida, samt i våra sociala kanaler.

Sist men inte minst, tänk på dina medbesökare, personal och artister, om du inför ett evenemang känner luftvägssymtom och feber, följ Folkhälsomyndighetens rekommendation och stanna hemma.

// Kulturföreningen Äntligen

UPPDATERING 12 MARS: Ang. konserten med Neal Francis
UPPDATERING 17 MARS: Ang. konserten med Kim Wilde
UPPDATERING 17 MARS: Ang. föreställningen med Henrik Nyblom
UPPDATERING 19 MARS: Ang. konserten med Trapper Schoepp
UPPDATERING 24 MARS: Ang. Skivmässan
UPPDATERING 25 MARS: Ang. Äntligen Roligt med Marika m.fl.
UPPDATERING 16 APRIL: Ang. Äntligen Roligt med Robin m.fl.
UPPDATERING 29 MAJ: Ang. Kristianstad Rockfest 2020

Det går inte att kommentera detta inlägg.