Writing The Future + Heretic Legion

Writing The Future + Heretic Legion

• Insläpp:2200 – 0200
  • Fri entré

Den 5 november välter de scenen på Biljardkompaniet – fri entré! Som support spelar våra lokala favoriter, Heretic Legion.

Med miljontals av Streams pÃ¥ Spotify och Youtube är Writing The Future ett av Sveriges mest lovande metalcore band! Dessutom högaktuella med ett helt nytt album 2023 – Caught between Heaven and Hell.
Writing The future vågar stå upp för frågor som många andra gömmer sig för att ens prata om. Det viktigaste för oss är att alla känner sig sedda, hörda och förstådda. Ingen är ensam, och tillsammans kan vi klara allt. Varje enskild individ räknas och varje lyssning är lika mycket värd. Bandet har en otroligt stark följarskara som lyssnar, delar och deltar i evenemang där de spelar. Och följarskalan blir bara större och större.
Writing The Future bjuder på en liveshow utöver det vanliga och ni blir garanterade inte besvikna.

Det skånska death-metal bandet Heretic Legion är nu tillbaka på scenen efter ett långt påtvingat uppehåll! Vid årsskiftet firar bandet 10 år i dem infernaliska oljudens tjänst och har nu under pandemin gjort färdigt sitt nya album, Torment. Med det nysläppta albumet i bagaget, så vankas det nya färska låtar samt gamla godingar från föregående plattan.
Det utlovas en oförglömlig kväll med skoningslös brutalitet, nackbrytande tempo och blodpumpande mangel utan dess like!

TIDER & INFO
Fri entré
Åldersgräns: 18år

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Amplifi. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.