Standup: Äntligen Roligt: Nu tar vi över Härjedalen! + Skola Aurell
Jul

Standup: Äntligen Roligt: Nu tar vi över Härjedalen! + Skola Aurell

• Insläpp:2000

Äntligen Roligt bjuder in till inte mindre än två humorföreställningar.

NU TAR VI ÖVER HÄRJEDALEN!
Härjedalens kommun är större än Skåne. Med ett invånarantal på blott 10 237 personer. Det är färre människor än i Svedala. Marcus Johanssons plan är att samla ihop 10 238 människor, flytta till Härjedalen, och ta över skiten helt fredligt.

Framtiden tillhör utopin! Och du är inbjuden att följa med!

Marcus Johansson är en komiker som jobbar med originella idéer och flera lager i sin humor. Han är också en skicklig improvisatör, och låter gärna publikens frågor ta plats. Det gör Nu tar vi över Härjedalen till en humorföreställning som inte liknar något annat du har sett. Tillsammans med Fritte Fritzson driver Marcus Johansson klubben Oslipat som sedan 2006 har värnat om den säreget personliga och nyskapande ståuppen i Sverige.

Speciellt gästartist denna föreställning: trubaduren och kampsånagaren Ola Aurell!

SKOLA AURELL
– En musikalisk humorshow om det som inte rymdes i läroplanen

Ola Aurell – Stå upp-komiker, vissångare, improvisationskomiker – allt i ett. Han har gjort flera produktioner för P3, synts i TV, släppt tre skivor, och turnerar flitigt på humor- och musikscener över hela Skandinavien. I Olas burläska värld är väldigt lite tabu. Senast aktuell med Spotify ”hiten” – ”Alkohol gör andra saker bra”. Skola Aurell är Olas första renodlade krogshow.

Vi tillbringar sällan mer än 10-20 år i skolan, och på den korta tiden måste mycket lämnas därhän. Vad vet dagens ungdom om grisost? Vem har tålmodigt drillat dem i scoutmamme-dans och finska deckarnötter?

Kanske “glömde” din lärare berätta om jedi-sexet för att det ansågs “känsligt”? Det är lätt att bli deprimerad när man tänker på all status och lycka vi kunde fått från dessa kunskaper. Men det finns bot.

Med sin show Skola Aurell, vill Ola Aurell råda bot på bildningsluckorna. Skola Aurell lär dig det du behöver om mjuka djur, och det du inte behöver om Olas armar. Skola Aurell bjuder på sång, dårskap, och ett egensinne fritt från pekpinnar.

Konferencier: Hampus Algotsson

Insläpp 19:00
Showstart 20:00
Entré: 100 kr Medlem/student: 80 kr
Förköp: 80kr + avgift på www.tickster.se, Tourist Center Kristianstad och Direkten ombud.

Äta innan showen? Boka bord på 044-200075, meny finns påwww.biljardkompaniet.se eller www.facebook.com/biljardkompaniet