Musikkväll med Chris Kläfford + Dylan Earl (US)

Musikkväll med Chris Kläfford + Dylan Earl (US)

• Lokal:Stora Torg
  • Insläpp:1800 – 2100

Handelsstaden Kristianstad presenterar:
Sparbanken Skånes musikkvällar på Stora Torg.
Kom och se idolvinnaren, Chris Kläfford!

Kvällen öppnas av ingen mindre än Dylan Earl (US).
Dylan Earl bjuder pÃ¥ värmande old school country, med mycket känsla inspirerad av artister som George Jones, Merle Haggard, och absolut Dolly Parton. Med sig pÃ¥ turnén har han sina vänner och medmusikanter Dick Darden och Chris Wood, tvÃ¥ slipade, proffsiga musikanter, men som ocksÃ¥ vet hur man har en ölskummande helkväll. Han kallar dem sitt ”powerhouse of a rhytm-section”. Trummor och bas som skapar det välbehövligt tajta driv en turnerande musiker, lÃ¥ngt hemifrÃ¥n behöver för att skapa ett bekvämt ryggstöd att luta sig emot.
Live ger han en upplevelse som slår omkull utanpåverket och golvar med sina, ibland bitska texter, och ett helt annat tryck i låtarna än vi invaggas att tro på debutplattan.

Gratis entré!
Boka bord på uteserveringarna eller kom och njut av musiken i folkvimlet.

I samarbete med Kristianstads kommun, Kristianstads Handelsförening, Kulturföreningen Äntligen, Svensk Live, Studiefrämjandet, KulturrÃ¥det, BÃ¥nken Pub & Restaurang, BorgmästargÃ¥rden Kristianstad, Kristianstad Steakhouse, O’Learys, First Hotel Christianstad IV och Quality Hotel Grand Kristianstad.