Lastkaj 14 + Herr GÃ¥rman
Feb

Lastkaj 14 + Herr GÃ¥rman

• Insläpp:2000 – 2200

SVERIGES LEDANDE TRALLPUNKBAND, LASTKAJ 14 TILL KRISTIANSTAD! ?
Det finns nog få band i Sverige som turnerat så frekvent som Lastkaj senaste 5 åren och de har spelat i länder som Sverige, Tyskland, Norge och Finland. Alltifrån utsålda festivaler med 2000 i publiken till små källarlokaler med 7 betalande har hunnits med. Ingen klubb, festival eller källare är för liten eller stor för att få en rejäl dos trallpunk.
Intresset för Lastkaj 14 och svensk punk verkar större än pÃ¥ väldigt länge och sÃ¥ här sammanfattar bandet det hela: ”Att vi pÃ¥ relativt kort tid gÃ¥tt frÃ¥n smÃ¥ klubbgigs till att vara headline pÃ¥ festivaler, samt säljer ut vÃ¥rt releaseparty pÃ¥ Nalen i Stockholm mer än 2 mÃ¥nader före skivsläpp, är ju verkligen ett bevis pÃ¥ att det finns ett stort intresse för det vi gör.
Det känns helt magiskt att alla timmar i turnébussen, sömnlösa nätter på iskalla replokalsgolv, inställda barnkalas och brustna relationer inte har varit helt förgäves. Nu jävlar åker vi!

Support: VÃ¥ra lokala punkhjältar – Herr GÃ¥rman!
Herr Gårman är resultatet av den förödelse som uppstår när fem till synes vuxna personer lämnas tillsammans utan en förälders uppsikt. Med sina snabba trummor, arga gitarrer och infekterande tralliga refränger, har dom sedan 2016 lyckats med bedriften att sprida sin dynga över hela Skåne. Musiken kan nog bäst liknas vid den perfekta kombinationen av en rasp i örat och smaken av en kall öl en riktigt varm sommardag.

TIDER & BILJETTER
Insläpp från: 18:00
Förköp: 260 kr (Medlem/student 240 kr) via www.tickster.com, Kompakt Disk, Coop City och Direkten ombud.
Åldersgräns: 18år
Mer om tillgänglighet hittar du här: http://kulturforeningenantligen.se/biljetter/

Vill ni äta innan showen?
Bordsbokning sker till: boka@biljardkompaniet.se
Biljardkompaniets meny hittar du här: www.facebook.com/biljardkompaniet

Evenemanget på Facebook:

Ett arrangemang av Kulturföreningen Äntligen i samarbete med Amplifi. Med stöd av Studiefrämjandet Skåne-Blekinge, Kulturrådet, Svensk Live, Skånsk Live, Region Skåne och Kristianstads kommun.